Pełnomocnictwo do ZUS PUE

W związku ze zmianami przepisów, od nowego roku, każdy przedsiębiorca musi posiadać konto w ZUS PUE. Tym którzy sami nie założyli konta na platformie, zrobił to za nich ZUS.

Poniżej klienci naszego biura znajdą pełnomocnictwo, które po pobraniu i uzupełnieniu można wysłać do ZUS, aby upoważnić nas do załatwiania Waszych spraw w ZUS w Waszym imieniu. Jeżeli wiesz jak działa ZUS PUE to zachęcamy do wysłania pełnomocnictwa elektronicznie. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz na samym dole.

Pełnomocnictwo PEL

Poniżej do pobrania zaszyfrowane pełnomocnictwo PEL. Znajdują się w niej osoby upoważnione do działania w Waszym imieniu. W trosce o bezpieczeństwo danych plik jest zaszyfrowany i tylko klienci naszego biura mogą otrzymać hasło zgłaszając się na mail: lukasz@biurocash@.pl.

Uzupełnianie PEL

Mając pobrany plik, przed wysłanie trzeba jeszcze uzupełnić kilka pozycji:

B1.2 Zaznacz czy jesteś osobą fizyczną czy prawną
B1.3 Uzupełnij NIP i PESEL, jeżeli jesteś osobą fizyczną
         Uzupełnij NIP i REGON, jeżeli jesteś osobą prawną
B1.4 Uzupełnij Nazwisko i Imię, jeżeli jesteś osobą fizyczną
B1.5 Uzupełnij Nazwę firmy, jeżeli jesteś osobą prawną

B2.2-8 Uzupełnij adres zamieszkania, jeżeli jesteś osobą fizyczną
              Uzupełnij adres siedziby, jeżeli jesteś osobą prawną

B3.1-2 Opcjonalnie można podać telefan i/lub e-mail

C2. Uzupełnij datę od kiedy pełnomocnictwo ma zacząć obowiązywać, może być data w którym wypełnia się pełnomocnictwo

E1.1-7 Uzupełnij swoje dane, jeżeli jesteś osobą fizyczną
              w polu 6. można wpisać np. właściciel
E1-2.1-7 Uzupełnij dane osób reprezentujących, jeżeli jesteś osobą prawną
E3 Uzupełnij datę sporządzenia pełnomocnictwa

Wysyłka

Tak uzupełnione pełnomocnictwo można wysłać pocztą do ZUS na adres:
   ZUS I Oddział w Poznaniu
Jana Henryka Dąbrowskiego 12
60-908 Poznań

Osoby posiadające i używające platformę ZUS PUE mogą złożyć takie pełnomocnictwo elektroniczne na stronie ZUS.
Dane osób którym udziela się pełnomocnictwa można znaleźć w pliku pdf na górze strony.
Poniżej instrukcja jak to zrobić:

Wybór formy opodatkowania: uproszczona, osoba fizyczna

Wzór dokumentu do pobrania

Subskrypcja

Chcesz być informowany o nowościach i zmianach w dokumentacji i przepisach? Dopisz się do naszego newslettera.